Na tej stronie znajdują się numery archiwalne kwartalnika od 1 (2010) do 53 (2023). Począwszy od numeru 54 kwartalnik znajduje się pod tym adresem.
Słowa kluczowe: dyskurs intencja komunikacyjna nauka prawo prawo własności intelektualnej słowo uniwersytet wolność słowa
Źródło: Dariusz Kuncewicz; Dorota Kuncewicz; Ewa Sokołowska, Zabieranie słowa w nauce, "Kultura - Media - Teologia", 2015( 22) nr 3, s. 53-65.
DOI: 10.21697/kmt.22.4
W artykule poruszane są kwestie nadmiernego ingerowania w tekst naukowy. Rozważane są powody i tłumaczenia pojawiające się w kontekście owej ingerencji, które są nieprzekonujące. Koszty ujednolicania, bądź upraszczania tekstu wbrew życzeniom autora są na tyle duże, że warto się przeciwstawić owej tendencji, wybierając inny sposób myślenia o tekście naukowym. Tekst ma wzbudzać refleksję, tworzyć szansę na dialog, odzwierciedlać myśl autora w wybranej przezeń formie, nawet gdy jest niezręczna, byle była poprawna i stylistycznie, i gramatycznie.
ORCID: (nieznany)
ORCID: (nieznany)
ORCID: (nieznany)
Używamy plików cookies do mierzenia ruchu na stronie. Więcej na ten temat...