W jej pierwszej części zamieszczono najnowszy w Polsce kodeks etycznego zachowania w branży public relations. Nosi ten sam tytuł co cytowana monografia. Został opracowany „pro bono publico” przez czteroosobowy zespół znanych w kraju ekspertów PR: dr. Jacka Barlika, dr Ewę Hope, prof. dr hab. Jerzego Olędzkiego i prof. dr hab. Krystynę Wojcik.
Kodeks „Standardów” to zbiór norm postępowania opierający się na podstawowym założeniu uznającym public relations za bardzo istotny fragment społecznej komunikacji, w której ponosi się odpowiedzialność za skutki swojej działalności. Dostarcza pomocnych wskazówek, inspiracji i rad jakiego wyboru można dokonać, by świadomie unikać błędów w swojej pracy zawodowej i nie dawać powodów do zniesławiających opinii o sprzeniewierzaniu się podstawowym zasadom profesjonalnego public relations.
Pryncypia i wartości etyczne przedstawione w „Standardach” zostały już przyjęte w znowelizowanym ostatnio Kodeksie Dobrych Praktyk Związku Firm Public Relations oraz przyjęte przez nowo powstałe Stowarzyszenie Agencji Public Relations jako podstawowy dokument zasad etycznego zachowania w tej branży. Poniżej prezentujemy reprint dokumentu „Standardów profesjonalnego public relations”, by umożliwić swobodny dostęp społeczny do jego treści jak i nieść pomoc dydaktyczną wszystkim studentom i innym osobom przygotowującym się do zawodu społecznych komunikatorów, chcących osiągnąć wysoki stopień profesjonalizmu.
Źródło: J. Olędzki (red.), Standardy profesjonalnego public relations, Warszawa (Wydawnictwo Naukowe UKSW) 2020, ss. 19-33. Pobierz fragment