Na tej stronie znajdują się numery archiwalne kwartalnika od 1 (2010) do 53 (2023). Począwszy od numeru 54 kwartalnik znajduje się pod tym adresem.
Słowa kluczowe: Hiszpania literatura polska non-fiction pamięć kulturowa przewodnik reportaż turystyka kulturowa
Źródło: Joanna Szydłowska, Three strategies of conceptualizing Spain in Polish 21st-century reportage. Modernization – memorization – myth, "Kultura - Media - Teologia", 2020( 40) nr 1, s. 43-75.
DOI: 10.21697/kmt.40.3
Przedmiotem uwagi są wybrane elementy wizerunku Hiszpanii zapisanego w polskich tekstach reportażowych lat ostatnich. Materiałem analitycznym są trzy obszerne teksty non fiction opublikowane w formie książek: Katarzyna Kobylarczyk (Pył z landrynek. Hiszpańskie fiesty, 2013); Ewa Wysocka (Barcelona stolica Polski, 2016); Aleksandra Lipczak (Ludzie z Placu Słońca, 2017). Analizę strategii wizerunkowych ograniczymy do trzech pól interpretacyjnych dotyczących: 1) procesów modernizacyjnych Hiszpanii lat ostatnich; 2) pragmatyki i instrumentalizacji hiszpańskich kultur pamięci; 3) hiszpańskiej kultury eventów i poszukiwania sacrum w zlaicyzowanych czasach współczesnych. W artykule rozpatruje się, w jaki sposób podróż kulturowa może stać się inspiracją warsztatową i intelektualną dla takich tekstów non fiction jak reportaż i travel guidebook.
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
ORCID: 0000-0002-2038-2283
Używamy plików cookies do mierzenia ruchu na stronie. Więcej na ten temat...