Słowa kluczowe: dramaturgia fabuła wewnętrzna poezja radio słuchowisko radiowe

KMT 2022 nr 2 Pobierz PDF

Janusz Łastowiecki,

„Tereny zastrzeżone dla poezji”, czyli oryginalne słuchowiska poetyckie i ich obecność w radiu (próba definicji, przykłady wybranych realizacji tego nurtu)

Źródło: Janusz Łastowiecki, „Tereny zastrzeżone dla poezji”, czyli oryginalne słuchowiska poetyckie i ich obecność w radiu (próba definicji, przykłady wybranych realizacji tego nurtu), "Kultura - Media - Teologia", 2022( 50) nr 2, s. 63-81.

DOI: 10.21697/kmt.50.4

W tekście wydzielono z formuły słuchowiska poetyckiego utwory foniczne, które zostały napisane specjalnie z myślą o medium radiowym. Zaproponowana tu definicja podgatunku radiowego czerpie zarówno z propozycji teatrologicznych, jak i językoznawczych. Z uwzględnieniem zmian ramówkowych w Polskim Radiu, omówione zostały tu słuchowiska poetyckie ważniejszych autorów radiowych z ostatnich kilkudziesięciu lat.

O autorach

Janusz Łastowiecki

ORCID: 0000-0003-3910-8820

Rocznik 87. Doktor nauk humanistycznych, krytyk radiowy i teatralny. Autor książki "Specyfika odbioru słuchowiska radiowego" oraz kilkudziesięciu artykułów naukowych z zakresu radioznawstwa artystycznego. Na Uniwersytecie Zielonogórskim prowadzi zajęcia z krytyki teatru radiowego, wiedzy o dramacie i teatrze, a także ćwicze nia poświęcone zagadnieniom filmu polskiego i światowego po 1989 roku. Autor Mapy Głosów – projektu dokumentującego historię mówioną środowiska kulturalnego regionu lubuskiego. W latach 2018–19 kierownik literacki Lubuskiego Teatru w Zielonej Górze. Od 2019 roku koordynator Lubuskiego Laboratorium Książki GREENBOOK. Nieustannie śledzi szlaki polskiej muzyki alternatywnej. Autor audycji "ZAPLECZE alternatywa nastrój las".
Informacje
Numery

Zobacz wszystkie numery

Linki
Inne informacje

Używamy plików cookies do mierzenia ruchu na stronie. Więcej na ten temat...