Na tej stronie znajdują się numery archiwalne kwartalnika od 1 (2010) do 53 (2023). Począwszy od numeru 54 kwartalnik znajduje się pod tym adresem.
Słowa kluczowe: Polska badania naukowe doktorat nauka nauki o komunikacji społecznej i mediach
Źródło: Andrzej Adamski; Cyprian Czernicki, Tematyka rozpraw doktorskich z nauk o komunikacji społecznej i mediach w Polsce po 2011 r., "Kultura - Media - Teologia", 2020( 42) nr 3, s. 74-89.
DOI: 10.21697/kmt.42.5
Celem artykułu jest zbadanie obszarów badawczych podejmowanych przez autorów rozpraw doktorskich pisanych w Polsce po 2011 r. w dyscyplinie „nauki o komunikacji społecznej i mediach” (wcześniej „nauki o mediach”). Autorzy przeanalizowali 160 rozpraw. Na podstawie badań stwierdzili, że najczęściej podejmowane obszary badań to: Internet i nowe media, badania zawartości mediów, historia mediów i dziennikarstwa, komunikowanie polityczne oraz public relations i marketing medialny. Autorzy dysertacji zdecydowanie częściej badają media w Polsce niż media zagraniczne. Można również mówić o specyficznym profilu badawczym poszczególnych uczelni, w których badane rozprawy powstają.
ORCID: 0000-0002-4075-4224
ORCID: 0000-0002-6604-4722
Używamy plików cookies do mierzenia ruchu na stronie. Więcej na ten temat...