Słowa kluczowe: Dziennikarstwo edukacja medialna humanizm informacja medioznawstwo personalizm tożsamość

KMT 2011 nr 4 Pobierz PDF

Karol Klauza,

Prawda zdarzeń, komunikatu i osoby w kontekście komunikacji społecznej

Źródło: Karol Klauza, Prawda zdarzeń, komunikatu i osoby w kontekście komunikacji społecznej, "Kultura - Media - Teologia", 2011( 7) nr 4, s. 16-24.

DOI: 10.21697/kmt.7.2

Celem artykułu jest dokumentacja ważniejszych stanowisk w odniesieniu do współczesnego rozumienia prawdy, jej opiniotwórczego znaczenia i wpływu, jaki wywiera w obszarze współczesnej antropologii kulturowej, filozoficznej i teologicznej. Autor pragnie wykazać, że paradygmat prawdy towarzyszy procesom komunikowania społecznego i określa poznanie zdarzeń, formułowanie komunikatu o zdarzeniu i wywieranie aksjologicznego wpływu na osobę nadawcy i odbiorcy.

O autorach

Prof. dr hab. Karol Klauza

ORCID: (nieznany)

od 1981 r. pracownik naukowy Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II. Prowadzi badania nad semantyką i retoryką dziennikarską, nowymi technologiami komunikacji, ikonologią dogmatyczną. Jest kierownikiem Katedry Semantyki i Retoryki Dziennikarskiej na Wydziale Nauk Społecznych i Kurator Katedry Teologii Ikony na Wydziale Teologii. Wykłada na Kierunku Edukacja Medialna Wydziału Teologii KUL Podyplomowego Studium Komunikowania Społecznego i Dziennikarstwa na Wydziale Nauk Społecznych KUL oraz na Podyplomowym Studium Retoryki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Współpracuje z prasą katolicką i katolickimi rozgłośniami radiowymi.
Informacje
Numery

Zobacz wszystkie numery

Linki
Inne informacje

Używamy plików cookies do mierzenia ruchu na stronie. Więcej na ten temat...