Na tej stronie znajdują się numery archiwalne kwartalnika od 1 (2010) do 53 (2023). Począwszy od numeru 54 kwartalnik znajduje się pod tym adresem.
Słowa kluczowe: kultura media nowe media obyczaje żywność
Źródło: Dominika Marzec, Powrót do tradycji? O kulturze kulinarnej z perspektywy Nowych Mediów, "Kultura - Media - Teologia", 2022( 50) nr 2, s. 82-105.
DOI: 10.21697/kmt.50.5
Ludzkość od początku swoich dziejów przyswajała zachowania związane z pozyskiwaniem i obróbką żywności. Wszelkie czynności podejmowane w obrębie jedzenia, dawały początek trwałym nawykom, przekształcającym się w obyczaje. W taki sposób ukształtowała się kultura kulinarna, obejmująca normy w zakresie pożywienia i picia. Obecnie balansujemy między zwyczajami naszych przodków, a trendami nawołującymi do żywieniowych innowacji. Dzisiejsze społeczeństwo poniekąd zrywa z dawnymi tradycjami kulinarnymi. Jednak zmieniające się warunki życia reaktywują chęć powrotu do tego, co pierwotne. Szczególną rolę w tym kierunku odgrywają Nowe Media, będące nośnikiem popularyzacji szeroko pojętych kulinariów. W związku z widocznym zainteresowaniem kuchnią tradycyjną, głównym celem artykułu było wyjaśnienie, do jakich norm żywieniowych prowadzą dzisiejsze trendy oraz podkreślenie związku pomiędzy jedzeniem a kulturą popularną. Do realizacji powyższych założeń posłużono się analizą i interpretacją literatury źródłowej, a także materiałów publikowanych w internecie. Zastosowane metody, pozwoliły wskazać kierunek współczesnych zwyczajów kulinarnych. Ponadto, uzasadniły znaczenie mediów w praktykowaniu dawnych tradycji żywieniowych.
ORCID: 0000-0003-3205-4858
Używamy plików cookies do mierzenia ruchu na stronie. Więcej na ten temat...