Słowa kluczowe: kościół public relations

KMT 2011 nr 1 Pobierz PDF

Jan Szewek,

Jak zainteresować media sprawami Kościoła?

Źródło: Jan Szewek, Jak zainteresować media sprawami Kościoła?, "Kultura - Media - Teologia", 2011( 4) nr 1, s. 66-72.

DOI: 10.21697/kmt.4.6

Artykul ma charakter instruktażowy, ale posiada również cenne walory poznawcze. Jest źródłem informacji na temat rodzajów i typów leadów, a typologia ta jest unikalna w literaturze przedmiotu. Syntetyczny charakter artykułu staje się istotną pomocą, szczególnie dla osób rozpoczynających współpracę z dziennikarzami, zwracając uwagę na naistotniejsze punkty ciężkości w prowadzeniu działań z zakresu media relations. Zasady opracowane przez wykładowcę, a jednocześnie praktyka (dyrektora centrum informacyjnego) nabierają wagi w kontekście coraz trudniejszego zainteresowania mediów sprawami wiary. Opracowanie ma więc szczególną wartość z punktu widzenia instytucji kościelnych.

O autorach

o. Jan Szewek

ORCID: (nieznany)

magister teologii oraz specjalista ds. public relations i reklamy. Absolwent Studium Komunikowania Społecznego i Dziennikarstwa Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego (2000-2002) z zakresu public relations i reklamy oraz dziennikarstwa telewizyjnego (tytuł pracy dyplomowej „Strategia budowania pozytywnego wizerunku wrocławskiej parafii franciszkanów”). Od 2004 roku rzecznik prasowy Krakowskiej Prowincji Franciszkanów, od 2008 roku osobisty sekretarz Prowincjała. Wykładowca public relations w Wyższym Seminarium Duchownym Franciszkanów im. św. Maksymiliana w Krakowie i na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie, dziennikarz telewizyjny i agencyjny. Organizator i współprowadzący zajęcia w trakcie trzech szkoleń zakonnych rzeczników prasowych w Krakowie (czerwiec 2007; październik 2007; kwiecień 2008); współorganizator szkolenia rzeczników zakonnych i diecezjalnych wraz z dr Moniką Przybysz z UKSW i rzecznikiem KEP ks. dr. Józefem Klochem w Turnie k. Radomia (luty i listopad 2009). Researcher - dokumentalista wielu reportaży, felietonów i newsów telewizyjnych; uczestnik wielu debat telewizyjnych i talk-show; komentator teologiczny mediów elektronicznych.
Informacje
Numery

Zobacz wszystkie numery

Linki
Inne informacje

Używamy plików cookies do mierzenia ruchu na stronie. Więcej na ten temat...