Słowa kluczowe: intermedialność kryteria literackości muzyka punk rock

KMT 2020 nr 2 Pobierz PDF

Agnieszka Reszka,

Intermedialność utworu muzycznego i jej reprezentacja w punkrockowych utworach zespołu Die Toten Hosen

Źródło: Agnieszka Reszka, Intermedialność utworu muzycznego i jej reprezentacja w punkrockowych utworach zespołu Die Toten Hosen, "Kultura - Media - Teologia", 2020( 41) nr 2, s. 144-173.

DOI: 10.21697/kmt.41.7

Artykuł skupia się na analizie kwestii intermedialności, relacji muzycznoliterackich oraz ich reprezentacji w punkrockowych utworach niemieckiego zespołu Die Toten Hosen. Tekst przedstawia najważniejsze hasła programowe badań nad intermedialnością oraz literackością i muzycznością tekstu utworu muzycznego.

O autorach

Agnieszka Reszka

ORCID: 0000-0002-7340-6525

Doktor nauk humanistycznych, pracownik naukowy Instytutu Literaturoznawstwa Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie. Zainteresowania badawcze: analiza kulturowa tekstów literackich, motyw wielokulturowości, twórczość niemieckojęzycznych noblistek, audiowizualność i intermedialność literatury i muzyki. Autorka publikacji m.in.: Recepcja prozy Herty Müller w Polsce (monografia), Herta Müller. Pisarka „obcego spojrzenia” (rozdział w monografii), „Weil das Schreiben ein stummes Tun ist...”. Politische Essays von Elfriede Jelinek und Herta Müller (współautorstwo rozdziału w monografii), Dyskurs postkolonialny w literaturze niemieckiej, ze szczególnym uwzględnieniem literatury niemiecko-tureckiej (artykuł).
Informacje
Numery

Zobacz wszystkie numery

Linki
Inne informacje

Używamy plików cookies do mierzenia ruchu na stronie. Więcej na ten temat...