Słowa kluczowe: Instagram instamatki język wartości komunikacja językowa w internecie

KMT 2019 nr 4 Pobierz PDF

Marta Jarosz,

Możliwości kontra oczekiwania. Jak komunikują się instamatki i jakie wartości wyznają?

Źródło: Marta Jarosz, Możliwości kontra oczekiwania. Jak komunikują się instamatki i jakie wartości wyznają?, "Kultura - Media - Teologia", 2019( 39) nr 4, s. 50-76.

DOI: 10.21697/kmt.39.3

Coraz więcej młodych kobiet, które spodziewają się dziecka lub już zostały matkami, zakłada konta na Instagramie i traktuje je jako pamiętnik z nowego rozdziału życia. Instamatki – bo tak same siebie nazywają kobiety dokumentujące zdjęciami różne oblicza macierzyństwa – to już zorganizowana grupa, której członkinie często znają się także w realnym świecie. To, co można zobaczyć na pokazywanych przez nie fotografiach – w połączeniu z charakterystycznymi opisami zdjęć i komentarzami pod nimi – skłania do licznych refleksji. Nasuwają się pytania m.in. o to, jakie potrzeby kobiet zaspokaja komunikowanie o macierzyństwie w mediach społecznościowych, jakich środków wyrazu używają w zamieszczanych w Sieci wpisach i co decyduje o ich wyborze, jaki obraz macierzyństwa wyłania się z analizy publikowanych przez nie treści, i wreszcie: jakie wartości są dla nich ważne. Próba odpowiedzi na nie zostaje podjęta w poniższym artykule.

O autorach

Dr Marta Jarosz

ORCID: 0000-0003-1626-5663

doktor nauk humanistycznych w zakresie nauk o polityce, adiunkt w Instytucie Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa UKSW w Warszawie, redaktorka portalu dziennik.pl i dziennikarka „Magazynu Dziennika Gazety Prawnej”, badaczka języka nowych mediów, pasjonatka szeroko pojętej problematyki społecznej, laureatka II edycji konkursu dla dziennikarzy „Uzależnienia XXI wieku”.
Informacje
Numery

Zobacz wszystkie numery

Linki
Inne informacje

Używamy plików cookies do mierzenia ruchu na stronie. Więcej na ten temat...