Na tej stronie znajdują się numery archiwalne kwartalnika od 1 (2010) do 53 (2023). Począwszy od numeru 54 kwartalnik znajduje się pod tym adresem.
Słowa kluczowe: celebryci covid-19 kobieta pandemia poradnictwo prasa prasa kobieca zdrowie
Źródło: Olga Dąbrowska-Cendrowska; Katarzyna Gajlewicz-Korab, Zdrowie i praca w czasie pandemii. Poradnictwo w polskiej kobiecej prasie drukowanej, "Kultura - Media - Teologia", 2022( 50) nr 2, s. 22-42.
DOI: 10.21697/kmt.50.2
Poradnictwo w mediach nie jest zjawiskiem nowym. Znaczna część książek to poradniki. Rubryki o charakterze poradnikowym zawsze istniały w prasie kobiecej. Pogłębiająca się segmentacja rynku prasowego sprawiła, że wydawcy magazynów kobiecych zaczęli wprowadzać na rynek tytuły niemal w całości poświęcone poradnictwu. Taka ewolucja wielu czasopism kobiecych wynikała z tego, że treści poradnikowe cieszyły się popularnością wśród czytelniczek. Kobiety chętnie kupowały takie czasopisma. Sytuacje kryzysowe zawsze wzmagały zapotrzebowanie na treści o poradnikowe. Tak też było w czasie pandemii COVID-19. Artykuł, bazując na ofercie adresowanej do masowego, żeńskiego odbiorcy, stanowi próbę odpowiedzi na pytana: jakie treści dotyczące pandemii poruszała prasa kobieca, w jaki sposób doradzała, kto doradzał, inaczej rzecz ujmując, jakie funkcje pełniło poradnictwo w magazynach adresowanych do kobiet w czasie pandemii.
ORCID: 0000-0002-7527-3789
ORCID: 0000-0002-4900-2854
Używamy plików cookies do mierzenia ruchu na stronie. Więcej na ten temat...