Słowa kluczowe: celebryci covid-19 kobieta pandemia poradnictwo prasa prasa kobieca zdrowie

KMT 2022 nr 2 Pobierz PDF

Olga Dąbrowska-Cendrowska, Katarzyna Gajlewicz-Korab,

Zdrowie i praca w czasie pandemii. Poradnictwo w polskiej kobiecej prasie drukowanej

Źródło: Olga Dąbrowska-Cendrowska; Katarzyna Gajlewicz-Korab, Zdrowie i praca w czasie pandemii. Poradnictwo w polskiej kobiecej prasie drukowanej, "Kultura - Media - Teologia", 2022( 50) nr 2, s. 22-42.

DOI: 10.21697/kmt.50.2

Poradnictwo w mediach nie jest zjawiskiem nowym. Znaczna część książek to poradniki. Rubryki o charakterze poradnikowym zawsze istniały w prasie kobiecej. Pogłębiająca się segmentacja rynku prasowego sprawiła, że wydawcy magazynów kobiecych zaczęli wprowadzać na rynek tytuły niemal w całości poświęcone poradnictwu. Taka ewolucja wielu czasopism kobiecych wynikała z tego, że treści poradnikowe cieszyły się popularnością wśród czytelniczek. Kobiety chętnie kupowały takie czasopisma. Sytuacje kryzysowe zawsze wzmagały zapotrzebowanie na treści o poradnikowe. Tak też było w czasie pandemii COVID-19. Artykuł, bazując na ofercie adresowanej do masowego, żeńskiego odbiorcy, stanowi próbę odpowiedzi na pytana: jakie treści dotyczące pandemii poruszała prasa kobieca, w jaki sposób doradzała, kto doradzał, inaczej rzecz ujmując, jakie funkcje pełniło poradnictwo w magazynach adresowanych do kobiet w czasie pandemii.

O autorach

Olga Dąbrowska-Cendrowska

ORCID: 0000-0002-7527-3789

dr hab. w dziedzinie nauk społecznych w dyscyplinie nauki o komunikacji społecznej i mediach, medioznawczyni. Zainteresowania naukowe: współczesny polski system medialny, ze szczególnym uwzględnieniem mediów adresowanych do kobiet, konwergencja treści, poradnictwo medialne, mediatyzacja poradnictwa.

Katarzyna Gajlewicz-Korab

ORCID: 0000-0002-4900-2854

Katarzyna Gajlewicz-Korab – dr hab. w dziedzinie nauk społecznych w dyscyplinie nauki o komunikacji społecznej i mediach, medioznawczyni. Zainteresowania naukowe: systemy medialne na świecie, polski system medialny, szczególnie czasopiśmiennictwo, konwergencja mediów, digitalizacja prasy, tabloidyzacja mediów, kultury medialne.
Informacje
Numery

Zobacz wszystkie numery

Linki
Inne informacje

Używamy plików cookies do mierzenia ruchu na stronie. Więcej na ten temat...