Na tej stronie znajdują się numery archiwalne kwartalnika od 1 (2010) do 53 (2023). Począwszy od numeru 54 kwartalnik znajduje się pod tym adresem.
Słowa kluczowe: Girard
Źródło: Bartosz Wieczorek, Kryptoteologiczna wizja świata w filmie „Ga-ga. Chwała bohaterom” Piotra Szulkina w świetle teologii wizualnej, "Kultura - Media - Teologia", 2017( 31) nr 4, s. 20-38.
DOI: 10.21697/kmt.31.2
W artykule dokonana zostaje teologicznofilmowa analiza dzieła „Ga-ga. Chwała bohaterom” Piotra Szulkina. Jej celem jest wydobycie kryptoteologicznej wizji świata zawartej w tym filmie przez zestawienie jej z teologią chrześcijańską rozumianą jako określona koncepcja świata. Ważnym punktem odniesienia będzie myśl postsekularna, która u podstaw każdego nawet najbardziej zsekularyzowanego sposobu myślenia dostrzega ukryty wybór natury teologicznej. Na wstępie przedstawione zostanie rozumienie pojęcia „teologia” oraz „kryptoteologia”. Następnie dokonana zostanie analiza czasu i przestrzeni przedstawionych w filmie. Istotnym aspektem podjętych rozważań będzie aplikacja do analizy filmu koncepcji spektaklu G. Deborda. W podsumowaniu przeanalizowana zostanie fundamentalna dla podejmowanego tematu koncepcja ofiary zawarta w filmie i odniesiona do koncepcji R. Girarda.
ORCID: 0000-0001-7724-5821
Używamy plików cookies do mierzenia ruchu na stronie. Więcej na ten temat...