Słowa kluczowe: Facebook Twitter dyskurs marka marketing wirusowy reklama

KMT 2016 nr 4 Pobierz PDF

Marta Brzezińska-Waleszczyk,

Viral marketing i specyfika reklamy wirusowej jako formy komunikacji w social media

Źródło: Marta Brzezińska-Waleszczyk, Viral marketing i specyfika reklamy wirusowej jako formy komunikacji w social media, "Kultura - Media - Teologia", 2016( 27) nr 4, s. 42-57.

DOI: 10.21697/kmt.27.4

Tradycyjne formy reklamy są coraz mniej skuteczne. Odbiorcy, przemęczeni natłokiem reklamowych komunikatów, nie zwracają na nie większej uwagi lub irytują się nadmiarem i nachalnością ofert. Dlatego marketingowcy poszukują nowych form dotarcia do potencjalnych klientów. Jedną z nich jest marketing wirusowy. Polega on na stworzeniu takiej sytuacji, w której konsumenci sami przesyłają sobie przekaz reklamowy. Jest to forma skuteczniejsza od tradycyjnej reklamy – to nie firma, ale wiarygodne źródło poleca produkt czy usługę. Marketing wirusowy ma jednak kilka wad – na przykład brak kontroli firmy nad przekazem reklamowym, który może podlegać licznym modyfikacjom. Reklama wirusowa rodzi także pewne wątpliwości natury etycznej dotyczące świadomości udziału odbiorcy w działaniu marketingowym.

O autorach

mgr lic. Marta Brzezińska-Waleszczyk

ORCID: (nieznany)

absolwentka, a obecnie doktorantka IEMiD. W 2012 obroniła pracę magisterską Blogi jako narzędzie komunikacji społecznej w Kościele. Przygotowuje rozprawę doktorską nt. nowej ewangelizacji w social media. Publicystka i dziennikarka. Prowadziła audycje w Radiu Wnet i Radiu Warszawa. Publikowała w Gazecie Polskiej, wpolityce.pl, Deon.pl, Rzeczpospolitej, portalu Fronda.pl, a ostatnio Natemat.pl. Współautorka oraz autorka książek. Obecnie współpracuje z Przewodnikiem Katolickim oraz serwisem Wp.pl. Autorka kilkudziesięciu tekstów publicystycznych i wywiadów. Kontakt: mart.bre@gmail.com
Informacje
Numery

Zobacz wszystkie numery

Linki
Inne informacje

Używamy plików cookies do mierzenia ruchu na stronie. Więcej na ten temat...