Słowa kluczowe: Media wizualne kościół medioznawstwo obraz radio telewizja teologia mediów

KMT 2012 nr 3 Pobierz PDF

Grzegorz Łęcicki,

Teologia mediów audiowizualnych jako wyzwanie XXI wieku

Źródło: Grzegorz Łęcicki, Teologia mediów audiowizualnych jako wyzwanie XXI wieku, "Kultura - Media - Teologia", 2012( 10) nr 3, s. 8-17.

DOI: 10.21697/kmt.10.1

Analiza współczesnej sytuacji kulturowej, charakteryzującej się dominacją cywilizacji wizualnej. Ukazanie specyfiki teologii mediów w kontekście teologii rzeczywistości ziemskich oraz teologii praktycznej: pastoralnej i katechetyki. Próba sformułowania metodologii, zadań, celów i obszarów badawczych teologii mediów audiowizualnych jako działu teologii środków społecznego przekazu. Postulat kwalifikowania teologii mediów jako subdyscypliny nauk o mediach oraz zaliczania ich do nauk humanistycznych.

O autorach

Dr Grzegorz Łęcicki

ORCID: (nieznany)

ur. 1958 r. w Warszawie, prof. UKSW, dr hab., kierownik Katedry Teologii Środków Społecznego Przekazu w Instytucie Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa na Wydziale Teologicznym UKSW; teolog-medioznawca, badacz mediów audiowizualnych, głównie filmów i przekazów telewizyjnych; autor licznych publikacji naukowych dotyczących fabularnych i serialowych obrazów rozmaitych postaci, zjawisk i problemów.
Informacje
Numery

Zobacz wszystkie numery

Linki
Inne informacje

Używamy plików cookies do mierzenia ruchu na stronie. Więcej na ten temat...