Sylwia Szostak
ORCID: 0000-0001-9119-1874
Adiunkt w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Medialnej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Stopień doktora uzyskała na University of Nottingham w Wielkiej Brytanii w 2014 roku. Pracowała przy projekcie Screening Socialism na University of Loughbo rough, który badał rolę telewizji w życiu codziennym w okresie socjalizmu. Publikowała w cenionych, międzynarodowych czasopismach akademickich między innymi: European Journal of Cultural Studies, The Journal of Popular Television, Critical Studies in Televi sion: The International Journal of Television Studies. Przez kilka lat zawodowo związana była ze stacją TVN, gdzie zajmowała się między innymi działaniami z zakresu public re lations seriali i programów rozrywkowych. Prowadzi wykłady z zakresu telewizji, kultu ry audiowizualnej oraz marketingu i PR-u kontentu telewizyjnego. Interesuje się kulturą produkcji sektora telewizyjnego, organizacją branży telewizyjnej, marketingiem show biznesu i przemysłem kreatywnym.
Artykuły
Kultura produkcji polskich seriali fabularnych w latach 1998–2012
KMT 45 / 2021