Słowa kluczowe: astroturfing dezinformacja internet manipulacja medioznawstwo nowe media social media twitter bomb

KMT 2013 nr 2 Pobierz PDF

Kinga Jaruga,

Sieci społecznościowe w polityce: medium (dez)informacyjne?

Źródło: Kinga Jaruga, Sieci społecznościowe w polityce: medium (dez)informacyjne? , "Kultura - Media - Teologia", 2013( 13) nr 2, s. 53-67.

DOI: 10.21697/kmt.13.4

Zasadniczym celem artykułu jest przybliżenie problematyki zagrożeń związanych z funkcjonowaniem portali społecznościowych. Praktyka życia publicznego dostarcza bowiem wielu przejawów celowego wykorzystywania tego typu serwisów w celu manipulowania świadomością masową – zwłaszcza w okresie okołowyborczym. Zamierzeniem autorki jest próba przedstawienia dezinformacyjnych (a nawet manipulacyjnych) metod i technik, na których oddziaływanie narażeni są użytkownicy takich portali, jak: Facebook czy Twitter. W perspektywie rozwoju działalności obywateli w politycznym obszarze tzw. user-generated content zwrócenie uwagi na takie zjawiska, jak: bomby twitterowe, slacktivism czy astroturfing stanowi nie tylko interesujące zagadnienie badawcze, ale w istotny sposób może się przyczynić do uwrażliwienia użytkowników Sieci na kwestie bezpieczeństwa oraz obiektywizmu informacji.

O autorach

mgr Kinga Jaruga

ORCID: (nieznany)

magister socjologii oraz politologii (specjalność: dziennikarstwo i komunikacja społeczna), doktorantka I roku nauk politycznych na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Uczestniczka licznych szkoleń i projektów badawczych; członkini Polskiego Towarzystwa Nauk Politycznych (oddział Katowice), oraz Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej. Zainteresowania badawcze skupiają się wokół marketingu politycznego, komunikowania politycznego oraz zagadnień związanych z treningiem umiejętności społecznych.
Informacje
Numery

Zobacz wszystkie numery

Linki
Inne informacje

Używamy plików cookies do mierzenia ruchu na stronie. Więcej na ten temat...