Na tej stronie znajdują się numery archiwalne kwartalnika od 1 (2010) do 53 (2023). Począwszy od numeru 54 kwartalnik znajduje się pod tym adresem.
Słowa kluczowe: Kościół katolicki Polska analiza dyskursu media relations public relations rzecznik prasowy
Źródło: Adam Warzecha, Ulica jednokierunkowa: rzecznicy w diecezjach 2022. Analiza interdyskursywna, "Kultura - Media - Teologia", 2023( 53) nr 1, s. 177-201.
DOI: 10.21697/kmt.53.9
Udzielenie odpowiedzi na pytanie o stan rzecznictwa prasowego Kościoła w Polsce w obliczu dokonujących się w naszym kraju przemian społecznych, obyczajowych i religijnych, a także coraz częstszych sytuacji kryzysowych i skandali z udziałem osób duchownych, po raz kolejny okazuje się ważne i aktualne. To na rzecznikach prasowych diecezji spoczywa bowiem obowiązek prowadzenia na pierwszej linii relacji z mediami w imieniu reprezentowanych przez nich kościołów partykularnych. Artykuł prezentuje wyniki badania 46 polskich diecezji przeprowadzonego w lipcu 2022. Materiał badawczy stanowił przede wszystkim korpus złożony z ich stron internetowych. W badaniu posłużono się metodami analizy zawartości, analizą komunikacyjną i analizą interdyskursywną. Pozwoliło to określić komunikację w polskich diecezjach jako jednokierunkową i asymetryczną, a także zidentyfikować jej główne bariery.
Uniwersytet Śląski w Katowicach
ORCID: 0000-0002-1738-0818
Używamy plików cookies do mierzenia ruchu na stronie. Więcej na ten temat...