Na tej stronie znajdują się numery archiwalne kwartalnika od 1 (2010) do 53 (2023). Począwszy od numeru 54 kwartalnik znajduje się pod tym adresem.
Słowa kluczowe: Edukacja medialna Wydarzenie medialne etyka informacja manipulacja medioznawstwo reklama słowo
Źródło: Magdalena Butkiewicz, From classical rhetoric to the rhetoric of advertisement - a review of the types of “the art of effective persuasion”, "Kultura - Media - Teologia", 2016( 27) nr 4, s. 9-22.
DOI: 10.21697/kmt.27.1
The article includes review of rhetoric history – from the ancient times to contemporary. Rhetoric, treated as the art of effective convincing, was regularly used in ancient times - over the centuries repeatedly a need of proving one's arguments in personal cases, e.g. connected with finances and in the public life of the Greek local communities, on the Peloponnese peninsula and in the colonial cities. In our times - due to the fact that still abilities of effective reasoning, proving one's arguments and influencing feelings of listeners are needed - the ability of using rhetoric is one of most desirable and searched soft competence on the labour market.
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
ORCID: 0000-0002-8692-6060
Używamy plików cookies do mierzenia ruchu na stronie. Więcej na ten temat...