Na tej stronie znajdują się numery archiwalne kwartalnika od 1 (2010) do 53 (2023). Począwszy od numeru 54 kwartalnik znajduje się pod tym adresem.
Słowa kluczowe: Rosja media prawosławne mediatyzacja religii prawosławie social media tożsamość
Źródło: Victor Khroul, Religious Media Dynamics in Russia after ‘Perestroika’ (1991–2017), "Kultura - Media - Teologia", 2018( 33) nr 2, s. 39-62.
DOI: 10.21697/kmt.33.2
Artykuł analizuje media religijne w Rosji, koncentrując się na najważniejszych z nich. Opisuje ich miejsce w rosyjskim systemie medialnym, pokazuje wpływy mediów społecznościowych i cyfrowych, a także charakterystyczne cechy mediatyzacji religii w kraju. Rezultaty badań wskazują na: (1) nieskuteczność inicjatyw religijnych we wpływaniu na politykę medialną (rozwiązania prawne) w Rosji; (2) przeważnie etniczne uwarunkowanie identyfikacji religijnej („jeśli jesteś Rosjaninem, to musisz być prawosławnym”); (3) nieumiejętność mediów religijnych w posługiwaniu się nowymi technologiami. Autor omawia problemy i wyzwania jakie stają przed mediami religijnymi w Rosji (postrzeganie dziennikarstwa jako działalności PR, brak misji i określenia odbiorcy docelowego, brak profesjonalizmu).
ORCID: (nieznany)
Używamy plików cookies do mierzenia ruchu na stronie. Więcej na ten temat...