Słowa kluczowe: Rosja media prawosławne mediatyzacja religii prawosławie social media tożsamość

KMT 2018 nr 2 Pobierz PDF

Victor Khroul,

Religious Media Dynamics in Russia after ‘Perestroika’ (1991–2017)

Źródło: Victor Khroul, Religious Media Dynamics in Russia after ‘Perestroika’ (1991–2017), "Kultura - Media - Teologia", 2018( 33) nr 2, s. 39-62.

DOI: 10.21697/kmt.33.2

Artykuł analizuje media religijne w Rosji, koncentrując się na najważniejszych z nich. Opisuje ich miejsce w rosyjskim systemie medialnym, pokazuje wpływy mediów społecznościowych i cyfrowych, a także charakterystyczne cechy mediatyzacji religii w kraju. Rezultaty badań wskazują na: (1) nieskuteczność inicjatyw religijnych we wpływaniu na politykę medialną (rozwiązania prawne) w Rosji; (2) przeważnie etniczne uwarunkowanie identyfikacji religijnej („jeśli jesteś Rosjaninem, to musisz być prawosławnym”); (3) nieumiejętność mediów religijnych w posługiwaniu się nowymi technologiami. Autor omawia problemy i wyzwania jakie stają przed mediami religijnymi w Rosji (postrzeganie dziennikarstwa jako działalności PR, brak misji i określenia odbiorcy docelowego, brak profesjonalizmu).

O autorach

Prof. Victor Khroul

ORCID: (nieznany)

Victor Khroul, Ph. D., Associate Professor, Lomonosov Moscow State University, Journalism Faculty, Moscow, amen@mail.ru
Informacje
Numery

Zobacz wszystkie numery

Linki
Inne informacje

Używamy plików cookies do mierzenia ruchu na stronie. Więcej na ten temat...