KMT 2014 nr 4
Pobierz PDF
Katolickie rozgłośnie radiowe w Polsce
Źródło:
Anna Gawrońska-Piotrowska, Katolickie rozgłośnie radiowe w Polsce, "Kultura - Media - Teologia", 2014( 19) nr 4, s. 26-44.
DOI: 10.21697/kmt.19.2
Na rynku radiowym w Polsce istnieje wiele rozgłośni katolickich. Stanowią one istotne narzędzie ewangelizacji oraz mają duży wpływ na budowanie wizerunku Kościoła. Celem artykułu jest przegląd głównych rozgłośni, ukazanie ich różnorodności. Przeprowadzona zostanie również wstępna analiza słuchalności omawianych stacji radiowych oraz próba przedstawienia perspektyw rozwoju radiofonii katolickiej w Polsce.
O autorach
Mgr Anna Gawrońska-Piotrowska
ORCID: (nieznany)
dziennikarz radiowy z ponad siedmioletnim doświadczeniem. Absolwentka Instytutu Wiedzy o Kulturze na Wydziale Teologicznym UKSW (specjalizacja: zarządzanie w kulturze, dyplom z wyróżnieniem). Pracowała w Radiu Józef (obecnie Plus Warszawa), Radiu Warszawa, od kilku lat związana z Polskim Radiem (Studio Reportażu i Dokumentu Polskiego Radia, obecnie Redakcja Programów Katolickich Polskiego Radia). Laureatka międzynarodowych i ogólnopolskich konkursów z dziedziny dziennikarstwa radiowego, m.in. I Nagroda na Międzynarodowym Katolickim Festiwalu Filmów i Multimediów Niepokalanów 2011. Posiada również bogate doświadczenie
w promocji i marketingu, zdobyte m.in. w Departamencie Kultury, Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego oraz podczas pracy jako koordynator ds. projektów regionalnych w Radiu Warszawa. Zajmowała się budowaniem marki i kreowaniem wizerunku radia w mediach społecznościowych oraz poprzez inne aktywne działania promocyjne. W Instytucie Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa UKSW prowadzi zajęcia z podstaw dziennikarstwa radiowego, warsztatu reportera i prezentera radiowego, reportażu artystycznego i dokumentu radiowego, form dokumentalnych w radiu, PR-u i marketingu w instytucjach kultury, pozarządowych i samorządach lokalnych.