Słowa kluczowe: Niemcy Polska Wizerunek prasa

KMT 2016 nr 2 Pobierz PDF

Paweł Bednarz,

Polska i Polacy w świetle propagandy niemieckiej na przykładzie satyr w tygodniku „Kladderadatsch” w latach 1930-1939

Źródło: Paweł Bednarz, Polska i Polacy w świetle propagandy niemieckiej na przykładzie satyr w tygodniku „Kladderadatsch” w latach 1930-1939, "Kultura - Media - Teologia", 2016( 25) nr 2, s. 133-151.

DOI: 10.21697/kmt.25.9

Artykuł poświęcony wizerunkowi Polski i Polaków w niemieckiej prasie w czasie dwudziestolecia międzywojennego. Autor na przykładzie satyr w tygodniku „Kladderadatsch” bada częstotliwość i charakter ukazywania obrazu Rzeczypospolitej. Udowadnia, że wraz z dojściem Hitlera do władzy, zmienił się stosunek propagandy antypolskiej.

O autorach

mgr lic. Paweł Bednarz

ORCID: (nieznany)

ur. 1987 r. w Zawierciu. doktorant na Wydziale Teologicznym Uniwersytetu Kard. Stefana Wyszyńskiego na specjalności Teologia Środków Społecznego Przekazu. Ukończył studia podyplomowe w Instytucie Ekonomicznym PAN: "System finansowy i polityka monetarna". Dziennikarz ekonomiczny. Od 2008 roku związany z TVN CNBC. Producent i wydawca programów o tematyce ekonomicznej w TVN 24 Biznes i Świat. W redakcji "Dzień dobry TVN" odpowiedzialny był za cykl "Prosty rachunek". Obecnie pracuje w redakcji Onet Biznes i Forbes.pl. Jego artykuły pojawiają się również w wersji drukowanej magazynu "Forbes". kontakt: pablobednarz@interia.pl
Informacje
Numery

Zobacz wszystkie numery

Linki
Inne informacje

Używamy plików cookies do mierzenia ruchu na stronie. Więcej na ten temat...