Słowa kluczowe: Dziennikarstwo Polska Wizerunek internet media relations prasa public relations radio telewizja tożsamość uczestnictwo w kulturze wspólnota

KMT 2017 nr 3 Pobierz PDF

Karolina Świrska-Czałbowska,

Obraz Polski i Polaków w europejskim dyskursie publicznym. Analiza wyników badań opinii publicznej i artykułów z prasy zachodniej w latach 2004-2017

Źródło: Karolina Świrska-Czałbowska, Obraz Polski i Polaków w europejskim dyskursie publicznym. Analiza wyników badań opinii publicznej i artykułów z prasy zachodniej w latach 2004-2017, "Kultura - Media - Teologia", 2017( 30) nr 3, s. 70-100.

Celem artykułu jest pokazanie wizerunku Polski i Polaków w krajach „starej Unii” oraz zanalizowanie jak Polacy byli oceniani przed akcesją do Unii Europejskiej w 2004 roku i jak są postrzegani obecnie. Niniejsze studium próbuje pokazać, czy w wyniku włączenia Polski do struktur europejskich wizerunek naszego kraju się zmienił i na ile; jak nasza ponad 13 letnia obecność w strukturach unijnych wpływa na postrzeganie naszego kraju zarówno wśród elit politycznych państw unijnych, jak i zwykłych obywateli. Wykorzystane są badania opinii publicznej, polskie i międzynarodowe, jak również artykuły prasowe, głównie z prasy anglojęzycznej.

Informacje
Numery

Zobacz wszystkie numery

Linki
Inne informacje

Używamy plików cookies do mierzenia ruchu na stronie. Więcej na ten temat...