Na tej stronie znajdują się numery archiwalne kwartalnika od 1 (2010) do 53 (2023). Począwszy od numeru 54 kwartalnik znajduje się pod tym adresem.
Słowa kluczowe: Pokemon Go! covid-19 gra mobilna pandemia pokemon społeczności wirtualne
Źródło: Magdalena Butkiewicz; Mateusz Kot, Motywacje polskich użytkowników gry “Pokemon Go!” w świetle badań metodą mini FGI, "Kultura - Media - Teologia", 2023( 53) nr 1, s. 34-55.
DOI: 10.21697/kmt.53.2
Gra „Pokemon Go!” powstała w 2016 rokui regularnie generuje coraz większe zyski. Łączytechnologie zamknięte w smartfonie, oferującużytkownikom rozgrywkę wykorzystującągeolokalizację, rozszerzoną rzeczywistość,możliwość interakcji ze światem rzeczywistymi innymi graczami. W literaturze określonosiedem głównych obszarów motywującychgraczy do użytkowania „Pokemon Go!”. Są to:aktywność fizyczna, zabawa/przyjemność,eskapizm, nostalgia, podtrzymywanie przyjaźni,inicjowanie znajomości i osiągnięcia oraz rozwójw przestrzeni gry. Celem podjętego badaniajest porównanie motywacji polskich graczyz bodźcami, jakie aktywują zagranicznychużytkowników, aby sprawdzić, czy w tymobszarze istnieją jakieś różnice. Jako metodębadawczą wykorzystano wywiady prowadzonew minigrupach fokusowych, czyli metodęnależącą do badań jakościowych, opisaną przezJ. Lisek-Michalską. Wyniki badania pozwalająna wykazanie podobieństw i pewnych różnicw motywacji graczy, które widoczne są także napoziomie ich zaawansowania. Gracze wskazujątakże konkretne powody rezygnacji z rozgrywkioraz wymieniają czynniki, które motywowałyich do prowadzenia gry lub rezygnacji z niejw czasie pandemii COVID-19.
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
ORCID: 0000-0002-8692-6060
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
ORCID: 0000-0001-9933-8420
Używamy plików cookies do mierzenia ruchu na stronie. Więcej na ten temat...