Na tej stronie znajdują się numery archiwalne kwartalnika od 1 (2010) do 53 (2023). Począwszy od numeru 54 kwartalnik znajduje się pod tym adresem.
Słowa kluczowe: ewangelizacja koronawirus media pandemia pragmalingwistyka strategia komunikacyjna
Źródło: Katarzyna Zagórska, Media na kwarantannę. Wybrane strategie komunikacyjne, "Kultura - Media - Teologia", 2021( 44) nr 1, s. 60-79.
DOI: 10.21697/kmt.44.4
Artykuł stanowi efekt badań pragmalingwistycznych dotyczących przekazu religijnego w polskich mediach czasu pandemii. Materiał z 2020 r. poddano analizie zawartości i analizie dyskursu. Opisano go za pomocą strategii komunikacyjnych, za kluczową uznano ewangelizację. Media na kwarantannę, świeckie i wyznaniowe, realizując przekaz religijny wspierały odbiorców, dostosowały do ich potrzeb ofertę programową (Wielki Post, Wielkanoc). Znalazły się w niej transmisje nabożeństw, dla katolików msze św., drogi krzyżowe, różaniec, rekolekcje. Autorka zwraca uwagę na zalety mediów w czasie pandemii, ale dostrzega też jej społeczne konsekwencje – przeniesienia realnego życia do sieci.
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
ORCID: 0000-0002-2015-8046
Używamy plików cookies do mierzenia ruchu na stronie. Więcej na ten temat...