Słowa kluczowe: ewangelizacja koronawirus media pandemia pragmalingwistyka strategia komunikacyjna

KMT 2021 nr 1

Katarzyna Zagórska,

Media na kwarantannę. Wybrane strategie komunikacyjne

Źródło: Katarzyna Zagórska, Media na kwarantannę. Wybrane strategie komunikacyjne, "Kultura - Media - Teologia", 2021( 44) nr 1, s. 60-79.

DOI: 10.21697/kmt.44.4

Artykuł stanowi efekt badań pragmalingwistycznych dotyczących przekazu religijnego w polskich mediach czasu pandemii. Materiał z 2020 r. poddano analizie zawartości i analizie dyskursu. Opisano go za pomocą strategii komunikacyjnych, za kluczową uznano ewangelizację. Media na kwarantannę, świeckie i wyznaniowe, realizując przekaz religijny wspierały odbiorców, dostosowały do ich potrzeb ofertę programową (Wielki Post, Wielkanoc). Znalazły się w niej transmisje nabożeństw, dla katolików msze św., drogi krzyżowe, różaniec, rekolekcje. Autorka zwraca uwagę na zalety mediów w czasie pandemii, ale dostrzega też jej społeczne konsekwencje – przeniesienia realnego życia do sieci.

O autorach

Katarzyna Zagórska

ORCID: 0000-0002-2015-8046

dr hab., profesor Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu w Zakładzie Retoryki, Pragmalingwistyki i Dziennikarstwa Instytutu Filologii Polskiej (Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej). Językoznawczyni, bada zagadnienia z zakresu teolingwistyki i komunikologii, szczególnie dotyczące przekazu radiowego. Członkini Koła Współpracowników Zespołu Języka Religijnego Rady Języka Polskiego oraz Komisji Języka Religijnego przy Międzynarodowym Komitecie Slawistów.
Informacje
Numery

Zobacz wszystkie numery

Linki
Inne informacje

Używamy plików cookies do mierzenia ruchu na stronie. Więcej na ten temat...