Słowa kluczowe: Dziennikarstwo Gazeta Wyborcza Kościół katolicki Wizerunek koronawirus religia

KMT 2020 nr 4 Pobierz PDF

Krzysztof Flasiński,

Kościół katolicki i jego społeczność na łamach serwisu internetowego „Gazety Wyborczej” podczas epidemii COVID-19

Źródło: Krzysztof Flasiński, Kościół katolicki i jego społeczność na łamach serwisu internetowego „Gazety Wyborczej” podczas epidemii COVID-19, "Kultura - Media - Teologia", 2020( 43) nr 4, s. 65-87.

DOI: 10.21697/kmt.43.4

Celem badania było ustalenie sposobu przedstawienia tematyki związanej z Kościołem katolickim i wiernymi w internetowym serwisie „Gazety Wyborczej” w okresie pandemii COVID-19, od 14.01 do 10.10.2020 r. Materiał badawczy składał się z 1 381 artykułów (5,65 proc. wszystkich newsów dotyczących COVID-19). Średnio dziennie ukazywało się 5 tekstów dotyczących analizowanego tematu, najwięcej (od 35 do 39) w okresie od 12 do 15 marca. Analiza jakościowa wykazała, że badany temat był stale obecny na łamach wyborcza. pl, był traktowany przeważnie w sposób neutralny. Zdecydowanie przeważały teksty informacyjne na temat ograniczeń dotykających wiernych, ale również wszystkich czytelników, niezależnie od wyznania. Informacje miały silny charakter lokalny. Materiały reportażowe dotyczyły głównie akcji pomocy dla najbardziej potrzebujących.

O autorach

Krzysztof Flasiński

ORCID: 0000-0003-2977-2752

doktor nauk o mediach i komunikacji społecznej, adiunkt w Insty tucie Literatury i Nowych Mediów na Uniwersytecie Szczecińskim. Wcześniej dzienni karz w redakcjach prasowych i internetowych. Zainteresowania badawcze: zastosowanie technologii związanych z big data w analizie ilościowej i jakościowej mediów masowych.
Informacje
Numery

Zobacz wszystkie numery

Linki
Inne informacje

Używamy plików cookies do mierzenia ruchu na stronie. Więcej na ten temat...