Słowa kluczowe: dialog duchowieństwo ewangelizacja hip-hop kościół kultura subkultura uczestnictwo w kulturze

KMT 2014 nr 3 Pobierz PDF

Paweł Bieńkowski,

Kościół i kultura hip-hopu – od konfrontacji do nawrócenia

Źródło: Paweł Bieńkowski, Kościół i kultura hip-hopu – od konfrontacji do nawrócenia, "Kultura - Media - Teologia", 2014( 18) nr 3, s. 132-151.

DOI: 10.21697/kmt.18.8

Nowe sposoby mówienia o realiach wiary wymagają ciągłego pogłębiania refleksji i jednocześnie dbałości o zachowywanie istoty w zmieniających się warunkach zewnętrznych. Popularyzowanie treści biblijnych za pomocą muzyki hip-hopowej staje się coraz częstszą formą ewangelizacji. Takie tendencje mogą prowadzić do kształtowania niestałych postaw, w których wiara staje się jedynie rodzajem chwilowej mody. Tym samym hip-hop rozumiany jako muzyka coraz głębiej zakorzenia się w rzeczywistości wielu młodych ludzi. Prowadzony w sposób umiejętny dialog kultury i wiary stanowi szansę na odbudowanie często pochopnie zaniedbywanej relacji między przestrzenią duchową i świecką.

O autorach

mgr Paweł Bieńkowski

ORCID: (nieznany)

absolwent Specjalizacji Nauczycielsko-Katechetycznej Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. W 2013 roku obronił pracę magisterską pt.: „Nauczanie kardynała Josepha Ratzingera – papieża Benedykta XVI jako potwierdzenie aktualności wiary wobec współczesnych procesów sekularyzacyjnych” pod kierunkiem ks. S. Skobla. Aktualnie jest doktorantem Teologii Moralnej UKSW. Inspiracje naukowe oraz zawodowe czerpie z zakresu szeroko pojętej kultury hip-hop w formie czynnej i biernej, teologii moralnej oraz wychowania szkolnego.
Informacje
Numery

Zobacz wszystkie numery

Linki
Inne informacje

Używamy plików cookies do mierzenia ruchu na stronie. Więcej na ten temat...