Na tej stronie znajdują się numery archiwalne kwartalnika od 1 (2010) do 53 (2023). Począwszy od numeru 54 kwartalnik znajduje się pod tym adresem.
Słowa kluczowe: internet public relations rzecznik prasowy social media zarządzanie kryzysowe
Źródło: Monika Przybysz, Challenges and Tasks for the Press Spokesman and Public Relations Specialist in Crisis Situations in Institutional Communication in the Context of the Internet, "Kultura - Media - Teologia", 2020( 40) nr 1, s. 8-26.
DOI: 10.21697/kmt.40.1
Internet jest dziś nieodłączną częścią codziennego życia wielu osób na świecie, a niektóre aktywności współczesnego człowieka są niemal zupełnie zależne od wirtualnego świata. Wiele relacji międzyludzkich nie zaistniałoby bez mediów społecznościowych z racji dużej odległości lub braku fizycznej okazji do spotkania; nie istniałyby mapy Google ułatwiające podróżowanie do nieznanych miejsc i omijanie korków na znanych trasach bez Sieci i nadajników GPS; nie kupilibyśmy wielu rzeczy bez sklepów wirtualnych; rozwój sztucznej inteligencji nie byłby tak dynamiczny bez zasobów internetu. Lista aktywności, których nie moglibyśmy podjąć bez wirtualnej przestrzeni jest niezwykle długa i nie wyobrażamy sobie już życia bez komunikacji w Przestrzeń komunikacji, jaką jest Sieć, służy dziś nie tylko zdobywaniu cennych informacji, poszerzaniu wiedzy czy wykonywaniu obowiązków w pracy, ale także (a może przede wszystkim) komunikowaniu się z innymi ludźmi. Internet i urządzenia mobilne są obecne w życiu człowieka przez kilkanaście godzin na dobę. Dzięki Sieci w wirtualną przestrzeń ludzie przenoszą nie tylko znaczny wycinek swojej aktywności komunikacyjnej ze znajomymi, przyjaciółmi, rodziną, ale także poważną część własnej egzystencji – przeżycia i przemyślenia. Często stanowi to zadanie i wyzwanie dla wielu instytucji, ponieważ w Sieci mieszają się porządki komunikacji oficjalnej z komunikacją nieformalną. W efekcie, w internecie generowane są w coraz większej liczbie pytania, które z kolei wymuszają na instytucjach podejmowanie nowych strategii komunikacyjnych adresowanych do otoczenia i użytkowników mediów społecznościowych. Ogromną rolę w tej komunikacji odgrywa specjalista public relations i rzecznik prasowy. Artykuł ma charakter przeglądowy i jego celem jest nakreślenie problematyki związanej z komunikacją w sytuacjach kryzysowych i roli, jaką rzecznik prasowy odgrywa w crisis management. Metodą badawczą jest analiza literatury dostępnej w tym zakresie, kategoryzacja treści i zagadnień, a także synteza wniosków.
ORCID: 0000-0002-9794-4010
Używamy plików cookies do mierzenia ruchu na stronie. Więcej na ten temat...