Słowa kluczowe: Słowacja celebreality celebryci

KMT 2012 nr 3 Pobierz PDF

Peter Mikuláš, Ph. D.,

Global Patterns for National Stars? Celebreality in Slovakia

Źródło: Peter Mikuláš, Ph. D., Global Patterns for National Stars? Celebreality in Slovakia, "Kultura - Media - Teologia", 2012( 10) nr 3, s. 103-114.

DOI: 10.21697/kmt.10.7

Wykorzystanie celebrytów w komunikacji medialnej nie jest zjawiskiem nowym, ale można zauważyć nasilenie tego zjawiska. W badaniu autor skupia się na wykorzystaniu znanych bieżących programów telewizyjnych, koncentrując się przede wszystkim na gatunkach te;ewizyjnych z obszaru reality. Prezentuje analizę porównawczą amerykańskich i słowackich celebrytów - bohaterów wybranych formatów telewizyjnych reality show.Podstawowe pytanie, które zadaje autor, brzmi: czy istnieje globalne formuła krajowych gwiazd reality TV, czy też stopień oryginalności wystarcza, aby można było mówić o autonomiczności tych gatunków na różnych poziomach?

O autorach

Mgr. Peter Mikuláš, Ph. D.

ORCID: (nieznany)

pracownik naukowy w Katedrze komunikacji medialnej I reklamy na Wydziale Filozoficznym Uniwersytetu Konštantína Filozofa w Nitrze (Słowacja).Peter Mikuláš, Ph.D. is a lecturer and researcher in media communication theory and media analysis. In his theoretical work and research he deals with the genre categorization of media products, especially television and new media. He also deals with marketing aspects of media production and visual communication, especially political photography as a part of a political PR and other marketing aspects of political communication. He also focuses on new media and online social networking and the use of mobile technologies in social networks. Recently, he has published a monograph on new television genres titled Reality TV (2011).
Informacje
Numery

Zobacz wszystkie numery

Linki
Inne informacje

Używamy plików cookies do mierzenia ruchu na stronie. Więcej na ten temat...