Słowa kluczowe: Facebook Twitter big data internet interpretacja konwergencja marketing wirusowy metodologia nowe media postęp techniczny social media społeczności wirtualne

KMT 2017 nr 3 Pobierz PDF

Marek Robak,

Analityka internetowa i jej potencjał w trzecim sektorze

Źródło: Marek Robak, Analityka internetowa i jej potencjał w trzecim sektorze, "Kultura - Media - Teologia", 2017( 30) nr 3, s. 52-69.

Większość organizacji pozarządowych wykorzystuje internet w swojej działalności, ale tylko część z nich bada skuteczność prowadzonej komunikacji. Artykuł jest próbą odpowiedzi na pytanie, czy organizacje trzeciego sektora mogą poprawić efektywność dzięki badaniu swoich działań internetowych oraz jakie rodzaje badań są przydatne i możliwe do przeprowadzenia przez tę grupę organizacji. Autor przedstawia badania nad dojrzałością analityczną organizacji (Davenport / Harris). Na tej podstawie przedstawia wyniki własnych badań porównawczych (2015/2017), gdzie ocenia, jaka część stron organizacji trzeciego sektora zbiera dane o zachowaniu internautów. Przestawiono też propozycję dziesięciu rodzajów badań internetu połączone z oceną przydatności tych badań dla organizacji pozarządowych.

Informacje
Numery

Zobacz wszystkie numery

Linki
Inne informacje

Używamy plików cookies do mierzenia ruchu na stronie. Więcej na ten temat...