Słowa kluczowe: Facebook Twitter big data internet interpretacja konwergencja marketing wirusowy metodologia nowe media postęp techniczny social media społeczności wirtualne

KMT 2017 nr 3 Pobierz PDF

Marek Robak,

Analityka internetowa i jej potencjał w trzecim sektorze

Źródło: Marek Robak, Analityka internetowa i jej potencjał w trzecim sektorze, "Kultura - Media - Teologia", 2017( 30) nr 3, s. 52-69.

DOI: 10.21697/kmt.30.3

Większość organizacji pozarządowych wykorzystuje internet w swojej działalności, ale tylko część z nich bada skuteczność prowadzonej komunikacji. Artykuł jest próbą odpowiedzi na pytanie, czy organizacje trzeciego sektora mogą poprawić efektywność dzięki badaniu swoich działań internetowych oraz jakie rodzaje badań są przydatne i możliwe do przeprowadzenia przez tę grupę organizacji. Autor przedstawia badania nad dojrzałością analityczną organizacji (Davenport / Harris). Na tej podstawie przedstawia wyniki własnych badań porównawczych (2015/2017), gdzie ocenia, jaka część stron organizacji trzeciego sektora zbiera dane o zachowaniu internautów. Przestawiono też propozycję dziesięciu rodzajów badań internetu połączone z oceną przydatności tych badań dla organizacji pozarządowych.

O autorach

dr Marek Robak

ORCID: 0000-0001-8331-2891

dr Marek Robak - adiunkt w Katedrze Internetu i Komunikacji Cyfrowej UKSW. Specjalizuje się w komunikacji internetowej, technologii informacyjnej mediów, metodologii badań internetu i bezpieczeństwie informacji. Prowadził duże projekty internetowe m.in. dla firmy badawczej Gemius, dziennika „Puls Biznesu”, Katolickiej Agencji Informacyjnej oraz organizacji społecznych i rządowych. Członek-założyciel Internet Society Poland. Twórca specjalizacji internetowej na UKSW, wykładał też w Wyższej Szkole Dziennikarskiej im. Melchiora Wańkowicza. Kontakt: m.robak@uksw.edu.pl
Informacje
Numery

Zobacz wszystkie numery

Linki
Inne informacje

Używamy plików cookies do mierzenia ruchu na stronie. Więcej na ten temat...