Na tej stronie znajdują się numery archiwalne kwartalnika od 1 (2010) do 53 (2023). Począwszy od numeru 54 kwartalnik znajduje się pod tym adresem.
Słowa kluczowe: globalizacja informacja konsumpcjonizm medioznawstwo mit moralność ponowoczesność postęp prasa tożsamość tożsamość
Źródło: Ewelina Kotarba, Współczesne mityzacje rzeczywistości społecznej w świetle ogłoszeń prasowych, "Kultura - Media - Teologia", 2013( 15) nr 4, s. 110-120.
DOI: 10.21697/kmt.15.8
Spektrum oddziaływania mitów na społeczeństwo, które będzie przedmiotem analizy artykułu, jest bardzo szerokie. Współczesne społeczeństwo „nie wierzy” w mit i zapomina o jego sile. Większości wydaje się, że mitotwórstwo ich nie dotyka – pozostają „bezpieczni” poza jego wpływem i potęgą. Wskazując jednak, w oparciu o rozliczną literaturę przedmiotu, funkcje spełniane przez mity, dochodzi się do konstatacji, że mit jest mocno osadzony w kulturze, jest fundamentem kultury i tym samym tworzy kulturową tożsamość.
ORCID: (nieznany)
Używamy plików cookies do mierzenia ruchu na stronie. Więcej na ten temat...