Słowa kluczowe: globalizacja informacja konsumpcjonizm medioznawstwo mit moralność ponowoczesność postęp prasa tożsamość tożsamość

KMT 2013 nr 4 Pobierz PDF

Ewelina Kotarba,

Współczesne mityzacje rzeczywistości społecznej w świetle ogłoszeń prasowych

Źródło: Ewelina Kotarba, Współczesne mityzacje rzeczywistości społecznej w świetle ogłoszeń prasowych, "Kultura - Media - Teologia", 2013( 15) nr 4, s. 110-120.

DOI: 10.21697/kmt.15.8

Spektrum oddziaływania mitów na społeczeństwo, które będzie przedmiotem analizy artykułu, jest bardzo szerokie. Współczesne społeczeństwo „nie wierzy” w mit i zapomina o jego sile. Większości wydaje się, że mitotwórstwo ich nie dotyka – pozostają „bezpieczni” poza jego wpływem i potęgą. Wskazując jednak, w oparciu o rozliczną literaturę przedmiotu, funkcje spełniane przez mity, dochodzi się do konstatacji, że mit jest mocno osadzony w kulturze, jest fundamentem kultury i tym samym tworzy kulturową tożsamość.

O autorach

mgr Ewelina Kotarba

ORCID: (nieznany)

mgr Ewelina Kotarba – absolwentka stosunków międzynarodowych na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, studiowała w Durham University w Wielkiej Brytanii. Obecnie doktorantka w Zakładzie Stosunków Międzynarodowych Wydziału Politologii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
Informacje
Numery

Zobacz wszystkie numery

Linki
Inne informacje

Używamy plików cookies do mierzenia ruchu na stronie. Więcej na ten temat...