Strona archiwalna

Na tej stronie znajdują się numery archiwalne kwartalnika od 1 (2010) do 53 (2023). Począwszy od numeru 54 kwartalnik znajduje się pod tym adresem.

 

Słowa kluczowe: Dziennikarstwo Polska Twitter hejting internet polityka prasa radio telewizja trolling trolling wspólnota

KMT 2017 nr 2 Pobierz PDF

Karolina Ołtarzewska,

Reakcje użytkowników Twittera na wiadomość o wypadku z udziałem prezydenckiej limuzyny

Źródło: Karolina Ołtarzewska, Reakcje użytkowników Twittera na wiadomość o wypadku z udziałem prezydenckiej limuzyny, "Kultura - Media - Teologia", 2017( 29) nr 2, s. 46-57.

DOI: 10.21697/kmt.29.4

Wypadek z udziałem prezydenckiej limuzyny, który miał miejsce 4 marca 2016 roku był szeroko komentowany przez internautów w serwisie społecznościowym Twitter. Wpisy użytkowników Twittera stanowią ciekawy materiał badawczy, a odpowiednio usystematyzowany pozwala wyciągnąć wnioski. Bazując na literaturze można stwierdzić, że kryzys jaki wówczas wybuchł został przyporządkowany do rodzaju wrogości i pogłosek. Ma to realne znaczenie na kształtowanie opinii publicznej ze względu na charakter opiniotwórczy analizowanego serwisu społecznościowego i dane, które mówią, że ok. 75% cytowań z Twittera pojawia się w radiu, 68% w telewizji oraz 35% w prasie. Materiał badawczy pozwolił wyodrębnić wpisy pozytywne, negatywne i neutralne. W ostateczności analiza wykazała, że najliczniejszą grupą były tweety neutralne – 7728 tweetów, co stanowi 66% całości. Wpisów uznanych za negatywne było 3030 tj. 26%, zaś wpisów pozytywnych można było w wynikach zauważyć 918, co stanowiło 8% udziału wszystkich tweetów. Uzyskany wynik analizy może świadczyć o tym, że na tle liczby pozytywnych wpisów negatywne cieszyły się większą popularnością na Twitterze, co jest przykładem na pogłębiającą się mowę nienawiści w Sieci.

O autorach

mgr Karolina Ołtarzewska

ORCID: (nieznany)

absolwentka Dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Doktorantka w Instytucie Politologii UKSW. Prezes Koła Naukowego Public Relations w Social Media. Interesuje się nowymi mediami, PR i crisis management. Ma doświadczenie pracy w TVN, Telewizji Polskiej S.A. oraz Telewizji Republika. Kontakt: k_oltarzewska@wp.pl
Informacje
Numery

Zobacz wszystkie numery

Linki
Inne informacje

Używamy plików cookies do mierzenia ruchu na stronie. Więcej na ten temat...