Słowa kluczowe: teologia kultury ponowoczesność tożsamość

KMT 2011 nr 1 Pobierz PDF

Dominika Żukowska-Gardzińska,

Tożsamość w literackim supermarkecie kultury

Źródło: Dominika Żukowska-Gardzińska, Tożsamość w literackim supermarkecie kultury, "Kultura - Media - Teologia", 2011( 4) nr 1, s. 55-64.

Współczesną kulturę opisuje się często w kategoriach supermarketu, który proponując wielość produktów, zmusza kupującego albo do zaspokojenia się produktem wątpliwej wartości, albo do poszukiwań rzeczy wyjątkowej na miarę jego wymagań. Nie sposób nie zauważyć zbieżności postmodernistycznych teorii literackich z możliwościami, jakie dają tekstom nowe media cyfrowe. Współczesny czytelnik w sieci sam przecież staje się autorem. Wydaje się również, że pośród wielości tekstów, z którymi styka się w sieci, poprzez tworzenie a jednocześnie korzystanie z bogactwa cyberkultury, trudno o zbudowanie mocnej, świadomej, odpornej na chaos informacyjny i relatywizm moralny tożsamości.

Informacje
Numery

Zobacz wszystkie numery

Linki
Inne informacje

Używamy plików cookies do mierzenia ruchu na stronie. Więcej na ten temat...