Słowa kluczowe: teologia mediów kościół radio tożsamość sacrum tożsamość

KMT 2012 nr 3 Pobierz PDF

Emilia Dudkiewicz,

Promocja muzyki sakralnej w kontekście wychowania liturgicznego na przykładzie audycji emitowanych na antenie Radia Warszawa

Źródło: Emilia Dudkiewicz, Promocja muzyki sakralnej w kontekście wychowania liturgicznego na przykładzie audycji emitowanych na antenie Radia Warszawa, "Kultura - Media - Teologia", 2012( 10) nr 3, s. 46-58.

Konsumpcyjny model życia przyczynia się do kryzysu kultury oraz zacierania granic między sacrum a profanum. W mediach wysoka kultura ustępuje miejsca programom rozrywkowym, kształtującym gusta odbiorców. Dochodzą one do głosu m.in. w kwestii muzyki liturgicznej, desakralizując ją (co objawia się poprzez „robienie modnej, atrakcyjnej oprawy” liturgii). Szczególne zadanie stoi przed mediami katolickimi; przykładem podjęcia go jest Radio Warszawa promujące w wybranych audycjach muzykę sakralną.

Informacje
Numery

Zobacz wszystkie numery

Linki
Inne informacje

Używamy plików cookies do mierzenia ruchu na stronie. Więcej na ten temat...