Słowa kluczowe: medioznawstwo Dziennikarstwo public relations partie polityczne

KMT 2013 nr 2 Pobierz PDF

Marta Węgrzyn,

Kreowanie informacji: o pseudo-wydarzeniach w polityce

Źródło: Marta Węgrzyn, Kreowanie informacji: o pseudo-wydarzeniach w polityce, "Kultura - Media - Teologia", 2013( 13) nr 2, s. 8-18.

Monopol informacyjny mediów sprawił, że politycy za wszelką cenę starają się uzyskać medialne poparcie. Potrzeba zaistnienia w mediach staję się dla działaczy (graczy) politycznych tak silna, że skłania ich do wykreowania własnego wizerunku. Szokujące zdjęcia, kontrowersyjne komentarze, sztuczne wydarzenia sprawiają, że na naszych oczach dokonuję się przejście „od ideologii do imagologii”. Dlatego też tematem mojego referatu będzie zjawisko pseudo-wydarzeń (termin znany z pracy D. Boorstina) jako zaplanowanych i wykreowanych (przez specjalistów do marketingu politycznego) zdarzeń. W wyniku dziennikarskiej „obróbki” zdarzenia te stają się darmową reklamą polityczną tworzoną przez samych polityków. Zjawisko to zostanie omówione poprzez odwołanie się do kilku przykładów ze świata polityki.

Informacje
Numery

Zobacz wszystkie numery

Linki
Inne informacje

Używamy plików cookies do mierzenia ruchu na stronie. Więcej na ten temat...