Słowa kluczowe: uniwersytet słowo wolność słowa intencja komunikacyjna prawo własności intelektualnej prawo dyskurs nauka

KMT 2015 nr 6 Pobierz PDF

Dorota Kuncewicz, Dariusz Kuncewicz, Ewa Sokołowska,

Zabieranie słowa w nauce

Źródło: Dorota Kuncewicz, Dariusz Kuncewicz, Ewa Sokołowska, Zabieranie słowa w nauce, "Kultura - Media - Teologia", 2015( 22) nr 6, s. 53-65.

W artykule poruszane są kwestie nadmiernego ingerowania w tekst naukowy. Rozważane są powody i tłumaczenia pojawiające się w kontekście owej ingerencji, które są nieprzekonujące. Koszty ujednolicania, bądź upraszczania tekstu wbrew życzeniom autora są na tyle duże, że warto się przeciwstawić owej tendencji, wybierając inny sposób myślenia o tekście naukowym. Tekst ma wzbudzać refleksję, tworzyć szansę na dialog, odzwierciedlać myśl autora w wybranej przezeń formie, nawet gdy jest niezręczna, byle była poprawna i stylistycznie, i gramatycznie.

Informacje
Numery

Zobacz wszystkie numery

Linki
Inne informacje

Używamy plików cookies do mierzenia ruchu na stronie. Więcej na ten temat...