Słowa kluczowe: internet reklama komercjalizacja konsumpcjonizm nowe media marketing social media etyka ekonomia społeczności wirtualne

KMT 2014 nr 1 Pobierz PDF

Nina Stępnicka,

Virtual Societies in the Real World: Return to the Roots or a New E-Business Model? An Attempt to Interpret on the Basis of E-Commerce Services

Źródło: Nina Stępnicka, Virtual Societies in the Real World: Return to the Roots or a New E-Business Model? An Attempt to Interpret on the Basis of E-Commerce Services, "Kultura - Media - Teologia", 2014( 16) nr 1, s. 53-61.

Wirtualne społeczności e-commerce wykazują podobne cechy i kierują się zbliżonymi zasadami, jakie obowiązują w innych społecznościach wirtualnych. Zrzeszają aktywnych, jak również biernych użytkowników: kupujących i sprzedających w serwisach handlowych, którzy poza dokonywaniem transakcji handlowych podejmują także inne działania o charakterze społecznościowym. Cechą charakterystyczną wirtualnych społeczności e-commerce, głównie społeczności zgromadzonych wokół serwisów aukcyjnych, jest przenoszenie wirtualnych kontaktów i znajomości do świata rzeczywistego, organizując realne spotkania i zloty użytkowników, sympatyków, fanów i wszystkich zainteresowanych uczestnictwem w serwisach aukcyjnych. Przykładami wirtualnych społeczności e-commerce sięgającymi do świata realnego są między innymi serwisy Allegro.pl i eBay.com, które od początków swego istnienia, tj. drugiej połowy lat dziewięćdziesiątych XX wieku, wprowadziły modele biznesu oparte na uzupełnianiu tradycyjnej działalności on-line pozainternetowymi formami spotkań off-line.

Informacje
Numery

Zobacz wszystkie numery

Linki
Inne informacje

Używamy plików cookies do mierzenia ruchu na stronie. Więcej na ten temat...