Słowa kluczowe: reklama marka Twitter Facebook dyskurs marketing wirusowy

KMT 2016 nr 6 Pobierz PDF

Marta Brzezińska-Waleszczyk,

Viral marketing i specyfika reklamy wirusowej jako formy komunikacji w social media

Źródło: Marta Brzezińska-Waleszczyk, Viral marketing i specyfika reklamy wirusowej jako formy komunikacji w social media, "Kultura - Media - Teologia", 2016( 27) nr 6, s. 42-57.

Tradycyjne formy reklamy są coraz mniej skuteczne. Odbiorcy, przemęczeni natłokiem reklamowych komunikatów, nie zwracają na nie większej uwagi lub irytują się nadmiarem i nachalnością ofert. Dlatego marketingowcy poszukują nowych form dotarcia do potencjalnych klientów. Jedną z nich jest marketing wirusowy. Polega on na stworzeniu takiej sytuacji, w której konsumenci sami przesyłają sobie przekaz reklamowy. Jest to forma skuteczniejsza od tradycyjnej reklamy – to nie firma, ale wiarygodne źródło poleca produkt czy usługę. Marketing wirusowy ma jednak kilka wad – na przykład brak kontroli firmy nad przekazem reklamowym, który może podlegać licznym modyfikacjom. Reklama wirusowa rodzi także pewne wątpliwości natury etycznej dotyczące świadomości udziału odbiorcy w działaniu marketingowym.

Informacje
Numery

Zobacz wszystkie numery

Linki
Inne informacje

Używamy plików cookies do mierzenia ruchu na stronie. Więcej na ten temat...