Strona archiwalna

Na tej stronie znajdują się numery archiwalne kwartalnika od 1 (2010) do 53 (2023). Począwszy od numeru 54 kwartalnik znajduje się pod tym adresem.

 

Słowa kluczowe: Polska etyka manipulacja marketing prawo reklama

KMT 2014 nr 2 Pobierz PDF

Anna Kurzak,

Nieprzestrzeganie regulacji prawnych w mediach czynem nieuczciwej konkurencji na przykładzie branży reklamowej

Źródło: Anna Kurzak, Nieprzestrzeganie regulacji prawnych w mediach czynem nieuczciwej konkurencji na przykładzie branży reklamowej, "Kultura - Media - Teologia", 2014( 17) nr 2, s. 70-92.

DOI: 10.21697/kmt.17.5

Branża reklamowa jest specyficzną dziedziną, która nie posiada wszystkich prawnych uregulowań w jednej ustawie. Zawarte są one w kilku aktach prawnych. Aby stać się liderem w określonej dziedzinie, należy być w posiadaniu doskonałego produktu bądź usługi. Jednakże to nie wszystko, najistotniejsze jest umiejętnie go sprzedać. Sztuka ta wymaga dużego doświadczenia od specjalistów marketingu. Skuteczna reklama, będąca elementem składowym promocji mix, stanowi klucz do serc konsumentów. Reklama nie może rządzić się własnymi prawami, toteż niezbędne jest jej obwarowanie regulacjami niezbędnymi do respektowania. Zostały one spisane i zamieszczone w ustawach. Mimo wszystko, prawo obowiązujące w branży reklamowej jest czasem łamane. Celem artykułu będzie ukazanie, iż na tak mocno nasyconym rynku – gdy zwyczajne formy reklamy są słabo zauważane – ich twórcy posuwają się do zachowań, w których naginają lub całkowicie łamią obowiązujące normy, aby zwrócić na swój komunikat jak największą uwagę. Zasady powinny być przestrzegane przez wszystkich, zatem niezbędne jest przestrzeganie regulacji w branży reklamowej, które wyeliminują nieuczciwe praktyki w przekazach reklamowych w mediach.

O autorach

mgr Anna Kurzak

ORCID: (nieznany)

doktorantka Politechniki Częstochowskiej, Wydziału Zarządzania w Instytucie Marketingu. Absolwentka jednolitych studiów magisterskich na Politechnice Częstochowskiej oraz Podyplomowych Studiów z Administracji Publicznej jak również z zakresu wiedzy o Unii Europejskiej. Specjalizuje się w tematyce komunikacji marketingowej, mediów oraz nauk należących do koncepcji „zrównoważonego rozwoju”. Bierze udział w licznych konferencjach ogólnopolskich i międzynarodowych. Jest autorką wielu publikacji naukowych. Prowadzi badania na temat innowacji w marketingu.
Informacje
Numery

Zobacz wszystkie numery

Linki
Inne informacje

Używamy plików cookies do mierzenia ruchu na stronie. Więcej na ten temat...