Słowa kluczowe: medioznawstwo informacja prasa konsumpcjonizm globalizacja ponowoczesność tożsamość tożsamość moralność postęp mit

KMT 2013 nr 4 Pobierz PDF

Ewelina Kotarba,

Współczesne mityzacje rzeczywistości społecznej w świetle ogłoszeń prasowych

Źródło: Ewelina Kotarba, Współczesne mityzacje rzeczywistości społecznej w świetle ogłoszeń prasowych, "Kultura - Media - Teologia", 2013( 15) nr 4, s. 110-120.

Spektrum oddziaływania mitów na społeczeństwo, które będzie przedmiotem analizy artykułu, jest bardzo szerokie. Współczesne społeczeństwo „nie wierzy” w mit i zapomina o jego sile. Większości wydaje się, że mitotwórstwo ich nie dotyka – pozostają „bezpieczni” poza jego wpływem i potęgą. Wskazując jednak, w oparciu o rozliczną literaturę przedmiotu, funkcje spełniane przez mity, dochodzi się do konstatacji, że mit jest mocno osadzony w kulturze, jest fundamentem kultury i tym samym tworzy kulturową tożsamość.

Informacje
Numery

Zobacz wszystkie numery

Linki
Inne informacje

Używamy plików cookies do mierzenia ruchu na stronie. Więcej na ten temat...